Du är välkommen till min blogg

Fortfarande så anser jag att det är för snålt av en så stor hotellkedja, att det bara blir en futtig kompensation, jag är inte nöjd än. Och det finns en styrelse också som bör få veta hur illa deras sängar tillhandahålls för gästerna

Det blev dubblett i kopian, så det får du ha överseende med, läs den i stereo :)

Mån 2019-04-29 16:51
  • Du
 

Hej Ywonne,

Stort tack för ditt mail.

Det är med bestörtning jag läser om sängarna på rummen! Jag ber verkligen om ursäkt för att det var smutsigt och nedfläckat. Så ska det självklart inte vara! Jag följer med en gång upp våra rutiner med våra husfruar. Självklart ska vi ha säkra rutiner där vi säkerställer madrassernas skick.

Jag är också ledsen över att vi inte uppmärksammade ert missöde men något som gav er lite plåster på såren där och då. Även detta ska jag prata med vår reception om. Övertygad om att de känner att de har mandat att kompensera vid denna typ av händelse så jag beklagar att de inte gjorde det till er.

Skulle jag kunna få skicka en fri övernattningsvoucher till dig? Den gäller på valfritt Scandichotell i Sverige under helger och lovdagar. Vilken adress skickar jag den bäst till?

 

Jag är så ledsen över att det inte var rent! Jag hoppas att ni för övrigt hade en fin vistelse hos oss.

 

Önskar dig en fin Valborg!

Med vänliga hälsningar

Hanna Grujovic

General Manager

Scandic Europa

Scandic Europa

Office: +46 709735343

 

Email: hanna.grujovic@scandichotels.com

Visit: Nils Ericsonsgatan 21, SE-411 03, Göteborg, Sweden

scandichotels.se/europa

FacebookInstagramTwitterLinkedInYouTube

https://image.info.scandichotels.com/lib/fe9313727461017e70/m/8/d0a42039-53b3-4ca5-b5f4-96ea8c9e8354.jpg

Scandic is the largest Nordic hotel company with a network of more than 280 hotels across six countries. Every day, our 18,000 team members work with one single goal in mind: to create great hotel experiences that make our guests want to come back.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från: Ywonne Viklund
Skickat: Sunday, April 28, 2019 5:00:16 AM
Till: hanna.grujovic@scandichotels
Kopia: Christine Fraser
Ämne: Förklaring på nedsölade sängar?

 

Hej

 

Den 16/4-2019-17/4-2019 så var jag Ywonne Viklund och Lena Halonen inbokad på Scandic hotell Europa i Göteborg. Vi fick vårt första rum som var då ett dubbelrum med separata sängar. Min kompis skulle ta bort sin madrass på sängen eftersom hon sover bäst på det viset, då visar det sig att både madrass och sängen är nedfläckad av stora märken efter förmodligen kissfläckar. Jag gör ju likadant som min kompis, drar upp madrassen och ser att det är på samma sätt- ohygieniska stora äckliga ofräscha fläckar av kiss, dessutom så var sängen inte rengjord på länge för det var fullt med små smulor och något annat lika äckligt på hela sängen.

 

Vi kontaktade receptionen och kvinnan höll med oss om att så skulle inte sängarna se ut. Vi fick ett nytt rum och vi gjorde på samma sätt, nu var det i handling av att kolla sängarna och madrasserna och lika sunkiga är madrasser och sängarna där också!!!

Vi ringer ner till receptionen och talar om att sängarna + madrasser är lika nerkissade av kiss i dessa rum också, då bestämmer sig kvinnan från receptionen att komma upp och kolla sängarna och vi visar henne det- hon verkar förstummad, och vi får ytterligare ett nytt rum, det blir vårt tredje rum, där vi stannar över natten.

 

Hur kommer det sig att hotellet erbjuder dessa sunkigt äckliga sängar och madrasser till gäster? dessutom så betalar vi fullt pris, hur kommer det sig? det ska ju inte ni som hotell erbjuda. Dessutom finns det ingen som kollar sängarna? att det mest grundläggande på ett hotell är sängarna och det fungerar inte.

 

Vad är det som gör att hotellet fortsätter att ha sängarna och madrasser i drift utan att köpa in nya sängar, eftersom vi och andra gäster betalar för att få fräscha sängar inte några ner pissade sängar och madrasser?

 

Hur kommer det sig att hotellet är så snåla att de inte erbjuder oss en kompensation av något slag för allt detta? erat mål är ju att gäster ska känna sig välkommen hos er, rimmar dåligt och illa med bemötande av  att ingen  kompensation ges och att sängar med madrasser är under all kritik.

En riktigt trist och tråkig upplevelse av hur illa hotellet har skött dessa frågor.

MVH Ywonne ViklundiEuropa) <hanna.grujovic@scandichotels.com>

Mån 2019-04-29 16:51
  • Du
 

Hej Ywonne,

Stort tack för ditt mail.

Det är med bestörtning jag läser om sängarna på rummen! Jag ber verkligen om ursäkt för att det var smutsigt och nedfläckat. Så ska det självklart inte vara! Jag följer med en gång upp våra rutiner med våra husfruar. Självklart ska vi ha säkra rutiner där vi säkerställer madrassernas skick.

Jag är också ledsen över att vi inte uppmärksammade ert missöde men något som gav er lite plåster på såren där och då. Även detta ska jag prata med vår reception om. Övertygad om att de känner att de har mandat att kompensera vid denna typ av händelse så jag beklagar att de inte gjorde det till er.

Skulle jag kunna få skicka en fri övernattningsvoucher till dig? Den gäller på valfritt Scandichotell i Sverige under helger och lovdagar. Vilken adress skickar jag den bäst till?

 

Jag är så ledsen över att det inte var rent! Jag hoppas att ni för övrigt hade en fin vistelse hos oss.

 

Önskar dig en fin Valborg!

Med vänliga hälsningar

Hanna Grujovic

General Manager

Scandic Europa

Scandic Europa

Office: +46 709735343

 

Email: hanna.grujovic@scandichotels.com

Visit: Nils Ericsonsgatan 21, SE-411 03, Göteborg, Sweden

scandichotels.se/europa

FacebookInstagramTwitterLinkedInYouTube

https://image.info.scandichotels.com/lib/fe9313727461017e70/m/8/d0a42039-53b3-4ca5-b5f4-96ea8c9e8354.jpg

Scandic is the largest Nordic hotel company with a network of more than 280 hotels across six countries. Every day, our 18,000 team members work with one single goal in mind: to create great hotel experiences that make our guests want to come back.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från: Ywonne Viklund
Skickat: Sunday, April 28, 2019 5:00:16 AM
Till: hanna.grujovic@scandichotels
Kopia: Christine Fraser
Ämne: Förklaring på nedsölade sängar?

 

Hej

 

Den 16/4-2019-17/4-2019 så var jag Ywonne Viklund och Lena Halonen inbokad på Scandic hotell Europa i Göteborg. Vi fick vårt första rum som var då ett dubbelrum med separata sängar. Min kompis skulle ta bort sin madrass på sängen eftersom hon sover bäst på det viset, då visar det sig att både madrass och sängen är nedfläckad av stora märken efter förmodligen kissfläckar. Jag gör ju likadant som min kompis, drar upp madrassen och ser att det är på samma sätt- ohygieniska stora äckliga ofräscha fläckar av kiss, dessutom så var sängen inte rengjord på länge för det var fullt med små smulor och något annat lika äckligt på hela sängen.

 

Vi kontaktade receptionen och kvinnan höll med oss om att så skulle inte sängarna se ut. Vi fick ett nytt rum och vi gjorde på samma sätt, nu var det i handling av att kolla sängarna och madrasserna och lika sunkiga är madrasser och sängarna där också!!!

Vi ringer ner till receptionen och talar om att sängarna + madrasser är lika nerkissade av kiss i dessa rum också, då bestämmer sig kvinnan från receptionen att komma upp och kolla sängarna och vi visar henne det- hon verkar förstummad, och vi får ytterligare ett nytt rum, det blir vårt tredje rum, där vi stannar över natten.

 

Hur kommer det sig att hotellet erbjuder dessa sunkigt äckliga sängar och madrasser till gäster? dessutom så betalar vi fullt pris, hur kommer det sig? det ska ju inte ni som hotell erbjuda. Dessutom finns det ingen som kollar sängarna? att det mest grundläggande på ett hotell är sängarna och det fungerar inte.

 

Vad är det som gör att hotellet fortsätter att ha sängarna och madrasser i drift utan att köpa in nya sängar, eftersom vi och andra gäster betalar för att få fräscha sängar inte några ner pissade sängar och madrasser?

 

Hur kommer det sig att hotellet är så snåla att de inte erbjuder oss en kompensation av något slag för allt detta? erat mål är ju att gäster ska känna sig välkommen hos er, rimmar dåligt och illa med bemötande av  att ingen  kompensation ges och att sängar med madrasser är under all kritik.

En riktigt trist och tråkig upplevelse av hur illa hotellet har skött dessa frågor.

MVH Ywonne Viklund

| Svar

Senaste kommentarer

26.10 | 02:40

Hoppas du kommer på din inriktning o upptäckter ditt kall el bara bestämmer dig för följa hjärtat Allt annat faller nog på plats därefter Lycka Till / Crille R